söndag 25 september 2011

En helt ny inre värld

Såhär ser mitt år ut.

Hur ser ditt år ut?

Man kan se höst, vinter, vår och sommar. Året är väldigt enkelt för mig och jag kan inte zooma in på typ Juni, så jag vet bara att det är nånstans kring dom där träden. Om du vill åka på roadtrip med mig i Juni så måste jag skriva upp det i min almanacka för att komma ihåg det.

Den går oxå motsols av någon anledning?

Var har jag fått denna bild undrar jag med ett ögonbryn, och kan man lära sig någon bättre modell? Jag skulle vilja ha ett effektivare år eller bild som jag kan använda till vardags och inte bara fantisera om hur fint året är. Kan man lära om sig även fast man haft sin bild hela sitt liv?

Såååå...

Jag ska skapa en NY mental bild av året! :D

Jag tänkte först bara skriva på facebook att jag ska göra det men det verkar som att jag är så taggad att jag kan dokumentera det. Det kommer kanske bli ett work of art eller science!

~

Meningen är:

Se om jag kan möblera om hjärnan.

Komma ihåg bättre (Födelsedagar, händelser, datum, veckodagar, planeringar)
I bästa fall inte behöva en almanacka överhuvudtaget!

Kunna planera snabbare och rikare (mer fantasier än vad som ryms i almanackan).

Kunna nå rik planering snabbt och effektivt.

Sätta guldkant på livet, njuta av att titta på mina inre bilder och öka suget på att planera. (Bilden av året ska vara vacker och lukta bra (lukta bra?))

Förenkla mitt liv.

Minnas mera och detaljerare av historien efter 2012. Jag vill lättare kunna få tag i info om vad som hänt och när. (Vad gjorde du sommaren 2004 den 14 juli? (Jag har ingen aning va jag gjorde 2004 på rak arm))

~

Går det här ens? Jag har höga förhoppningar och kommer säkert lära mig mycket.



Hur ska jag göra detta då:?:

Jag måste bestämma mer noga kriterier som min "mentalmanacka" måste uppfylla.

Vara rejält kreativ och använda positiva mentala bilder när jag bygger om i min hjärna, så jag blir lycklig av att fantisera och vill fortsätta odla min fantasivärld.

Jag ska använda min kunskap om hur minnet fungerar och förhoppningsvis kunna förklara det jag vet här på bloggen.

~

Om jag kommer att lyckas så dyker nyheter upp varje söndag framöver!
(Jag har börjat Kognitionsvetenskapsprogrammet och detta projekt får gärna låta dig bli inspirerad att leka och skapa bilder, ljud, lukter, smaker och känslor i fantastiskt goda mängder)




Kommentera hjärna om hur ditt år ser ut! Jag hade supergärna sett en bild! Gör en i paint och sätt den på facebook eller nåt! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar