tisdag 29 november 2011

Lite rapport om mina memorystudier

Det tar fett lång tid att göra om information till konkreta händelser och sen sätta in dom i mitt minnespalats, främst för att jag inte vet vad som är viktigt att kunna egentligen. Så jag sätter in alla experiment som alla forskare gjort och alla slutsatser dom gjort och alla glosor som dom sagt.

Det tar för lång tid, har spenderat 6 timmar idag på att studera och jag har bara memoriserat typ 5 sidor ur en bok som jag ska läsa typ 50 sidor ur. Jag har ingen tid över till att ens repetera eller testa min kunskap och det känns som att jag glömmer väldigt mycket eftersom jag inte lär mig det på ett vettigt sätt.

Jag vet inte vad jag ska göra men jag hoppas jag klarar tentan och ska testa en liten annorlunda approach på nästa kurs. (Att skriva ner varenda ord jag inte kan använda, komma ihåg att sammanfatta föreläsningarna precis efter dom, försöka bli snabbare på att hitta mentala bilder att sätta in och bara sätta in grundpelare och förstå dom bättre, repetera rätt och använda supermemo för att komma ihåg dom svåra orden. Orden är så himla svåra! Till sist ska jag oxå koppla alla experiment till varandra på nå snyggt sätt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar